דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירוע יחסי ציבור - מי צריך את זה ולמה? 

מאת    [ 05/10/2009 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 3374 פעמים ]

מדוע כיום אמנים רבים, חברות קטנות כגדולות ואפילו מוסדות לימודים זקוקים לפלטפורמה של יחסי ציבור? מה הם יחסי הציבור ולמי הם מסייעים? מאמר זה יציג מספר נקודות המסבירות תופעה זאת.

 

קצת על יחסי ציבור

 

יחסי ציבור (או יח"צ בקיצור) הם מעגל פעולות בתחום המדיה ותקשורת ההמונים אשר בעל אינטרס (להלן: חברה, שר, זמרת וכו') יוזם באמצעות איש או משרד יחסי ציבור. המטרה שלהם ליצור השפעה על קהל למען השגת מוניטין לאותו יוזם של הפעילות. אותם בעלי אינטרס שוכרים את שירותם המקצועי של אנשי יחסי הציבור כדי שיטפלו בקשרים שלהם עם הציבור או קהל היעד הספציפי.

יחסי ציבור טובים יכולים לשפר תדמית ללא היכר, וליצור תודעה חיובית לגבי אדם/חברה/מוצר כזה או אחר. עולם יחסי הציבור משיק לעולם הפרסום. מטרת שניהם לקדם את ענייניו של לקוח מסוים. אבל בעוד שבעולם הפרסום בעל האינטרס צריך לשלם עבור מודעה בעיתון, באנר באינטרנט או פרסומת בטלוויזיה כסף רב, בעולם יחסי הציבור הדברים שונים. איש יחסי ציבור בעזרת קשריו אמור "לגרום" לציבור או לכתב עיתון וטלוויזיה להתעניין במי שהוא מייצג בכל מיני דרכים. אם זה בצורה של הודעות לעיתונות וסקופים שהמדיה ניזונה מהם, אם זה בהשקת מוצר נוצצת או בכל דרך אחרת שתמשוך תשומת לב תקשורתית וציבורית. יחסי ציבור הם זולים בהרבה מעלות פרסום, אבל הם חייבים להיעשות בצורה חכמה ואינטנסיבית. 

 

אירוע יחסי ציבור

 

לא אחת כשעורכים מסע יחסי ציבור מקיימים גם אירוע יחסי ציבור. אירוע זה מתוכנן על ידי היחצ"ן של אותו בעל אינטרס ומטרתו העיקרית להביא לחשיפה של קהל לנושא מסוים אותו רוצה הלקוח לקדם. פעם זה יהיה לכבוד ספר חדש שיוצא לאור ופעם אחרת עבור השקה של מסלול לימודים חדש. האירוע עשוי לכלול הרצאות והדגמות בהתאם לנושא המקודם והוא אמור ליצור אפקט של באז סביבו. ככל שהבאז שנוצר באירוע הוא גדול יותר וחיובי יותר כך התודעה לגבי הנושא המקודם תגיע ליותר אוזניים.

האירוע מרכז לא רק קהל יעד שאמור להתעניין בנושא ולהפיץ אותו הלאה, אלא גם עיתונאים ואנשי מפתח בתעשיות שונות. זו הזדמנות להציג "פנים" למוצר או לחברה ולהפגיש בין הפלטפורמות השונות. אירועי יחסי ציבור מקרב את בעל האינטרס לציבור, מפחית ניכור ועושה כמעט כל עניין ל"ידידותי" יותר למשתמש הפוטנציאלי.

 

על מה חשוב לשמור בנוגע לתחום של יחסי ציבור

 

כמו שהם יכולים להיות אפקטיביים מאד, יחסי ציבור עשויים גם להסב נזק ללקוח אם לא מטופלים בצורה נכונה. התנהלות רשלנית או אפילו אגרסיבית מידי מצד היחצ"ן יכולה לגרום לדחייה והתנגדות אצל קהל יעד.

מוצר שהתדמית שלו נתפסת כשלילית בגלל אירועי יח"צ מפוקפקים עתיד להיכשל כשלון חרוץ. יחסי ציבור שמנוהלים נכון לוקחים בחשבון את כל האספקטים והתכונות שמרכיבים את הלקוח שלהם ואת השוק שלו. איש יחסי ציבור טוב צריך לקחת את הגורמים המשפיעים ולנהל תכנית עבודה סדורה כדי לשמור על מיצוב חיובי של הלקוח בעיני הציבור והמדיה.  

לקריאה נוספת על לימודי יחסי ציבור.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב